AMERPOORT
ACTUEEL

Nieuwe publicatie: Kwaliteitsrapport 2019

Wat doet Amerpoort als het gaat om de kwaliteit van zorg en ondersteuning? Wat gaat goed en wat kan beter? Daarover gaat het kwaliteitsrapport van Amerpoort. Met persoonlijke verhalen van Amal, Danny, Jan, Lisa, Margreet, Lobke, Laila, Sonja, Wim en Simone. En met informatie over plannen en activiteiten van Amerpoort in 2019 die te maken hebben met kwaliteit van zorg. Het kwaliteitsrapport is geschreven in begrijpelijke taal. Zodat iedereen kan meepraten. Want we hebben gemerkt dat het rapport een mooie aanleiding is om met elkaar te praten over kwaliteit. We leren daardoor meer over wat iemand belangrijk vindt. Of je nu cliënt bent, verwant of medewerker. En juist in deze tijd is het belangrijk dat we elkaar opzoeken. Om samen te blijven leren over kwaliteit van zorg en ondersteuning.

Jij bent super!

Zowel de cliënten als de begeleiders bij Amerpoort zijn super! In deze bijzondere niet altijd makkelijke tijd, gebeuren er gelukkig ook heel veel mooie dingen. Medewerkers laten creativiteit zien en zijn ondernemend. Ze zoeken oplossingen, bieden troost en gaan door. Ook al is dat niet altijd makkelijk. Voor sommige gewoon, maar eigenlijk heel bijzonder. Op deze speciale webpagina hebben we al die mooie dingen zoveel mogelijk verzameld. Voor jou. Want ook jij bent super!

Woongroep Huizer-maatjes ondertekent zorgovereenkomst met Amerpoort

De toekomstige bewoners en hun ouders van Woongroep Huizer-maatjes zijn blij. Er is opnieuw een stap gezet richting de opening van hun nieuwe onderkomen aan de Trekkerweg in Huizen. Op 26 mei hebben Amerpoort en het bestuur van de Woongroep hun handtekening gezet onder een samenwerkingsovereenkomst. Voor Amerpoort is dit het 11e particuliere wooninitiatief waaraan zij zorg verlenen op basis van PGB (persoonsgebonden budget). De 18 jong volwassenen met een licht tot matig verstandelijke beperking kunnen niet wachten om in het najaar van 2021 hun eigen appartement te betrekken. De woonvorm aan de Trekkersweg is ontwikkeld door de woningcorporatie Alliantie. De overeenkomst met Amerpoort zorgt ervoor dat er 24 uurs-begeleiding is voor de jongeren.

Pilot cliënten- en verwantenportaal gaat van start

Amerpoort wil cliënten en verwanten graag inzage bieden in hun zorgdossier via een cliënten- en verwantenportaal. In april wilden we van start met een pilot. Maar door de corona-crisis besloten we nog even te wachten. De begeleiders hadden de ruimte nodig om de zorg en begeleiding met alle scherpe maatregelen anders te organiseren. Omdat het portaal een meerwaarde kan hebben ook – of juist – in deze bijzondere tijd, hebben we nu besloten om weer verder te gaan. We zijn op 1 mei begonnen. Op dit moment evalueren we de pilot en kijken we hoe we verder gaan.

Verwanten in coronatijd. Vertrouwen IN en vertrouwen OP

“We zitten in een moeilijke afstandelijke tijd met de nodige beperkingen. Naar onze dierbaren bij Amerpoort is er nog grotere afstand. Voor velen beperkt tot telefonisch of video contact of raambezoek, maar vaak zelfs minder of geen contact om cliënten niet van streek te brengen. Bij velen van ons ontstaat de angst of ze ons nog herkennen en willen zien.” Zo begint Arend Tibbe, voorzitter van de Centrale Cliënten Raad deelraad verwanten zijn open brief.

AMERPOORT ACTUEEL